Thursday 17th Aug 2017

Il terzo trimestre è ormai cominciato alla Dante di Città del Capo, che da il benvenuto a tutti i nuovi studenti. Mentre sono alle prese con la conquista di nuovi vocaboli e l'apprendimento della nostra lingua, si offre a tutti l'opportunità di scoprire uno dei tanti aspetti che compongono la variegata cultura dell'Italia di oggi: l'invito all'incontro con Fred Kudjo Kuwornu, regista e produttore di origine ghanese, nato e cresciuto in Italia, a Bologna.

Il suo documentario "18 Ius Soli" propone un tema estremamente attuale: il multiculturalismo nell'Italia contemporanea.
 
Si parlerà del fatto di sentirsi parte di una cultura diversa da quella della propria famiglia di origine, cercando di capire che cosa significa divenire cittadino di un Paese sentito come casa propria.

Vi aspettiamo venerdì 18 agosto alle 18.00, per la visione del documentario e l'incontro con il regista in sala.

Prenotate scrivendo ad This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

August at La Dante   
 
Our third term has commenced with a warm welcome to our new students.

Whilst learning the newly-found language, we would like to present our students with the opportunity to discover one of the many aspects that make up today's Italian culture.
We invite you for an evening with Fred Kudjo Kuwornu, a director and producer of Ghanaian descent, born and raised in Bologna, Italy. His documentary, "18 Ius Soli",  brings to light the reality of multiculturalism in modern-day Italy.

We will explore what it feels like to be a part of  a culture different to that of  your family and what it signifies to become a citizen of a country you call 'home'.

Join us on Friday, 18th August, at 6 pm, for the screening and Q&A with the director.

Book now via email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.